CAMOUFLAGETHERAPIE

Als je kleurverschil hebt op je huid, hinder ondervindt van een tatoeage of te kampen hebt met acne, wijnvlekken, littekens, rode plekken in het gezicht of met bijvoorbeeld pigmentvlekken, dan is camouflagetherapie een hele goede optie. Middels deze techniek wordt de aandoening gecamoufleerd. De aandoening verdwijnt dus niet, maar wordt slechts verborgen. Vooral bij pigmentvlekken wordt deze therapie vaak toegepast.

Vast of vloeibaar product

Een camouflagetherapie start met een consult. Die eerste kennismaking met deze therapie staat vooral in het teken van het zoeken naar het meest geschikte product, ofwel in vaste of vloeibare vorm. Vervolgens wordt de kleur bepaald. Het assortiment kleuren en tinten is tegenwoordig zo groot dat er altijd een goede match kan worden gemaakt. De meeste van de eerder genoemde huidaandoeningen zijn met gerichte behandelingen te genezen, hoewel dit soms niet mogelijk is. Deze therapie is dan een prima alternatief, al kan het altijd gebruikt worden bij aandoeningen aan de huid. Er zijn mensen die naast een reguliere behandeling ook voor camouflagetherapie kiezen, omdat een reguliere behandeling niet meteen werkt. Bovendien wordt de therapie toegepast na reguliere behandelingen omdat de huid na zo’n behandeling vaak toch wat roder is. Dekkende camouflage biedt dan uitkomst. Met andere woorden: camouflagetechniek kan eigenlijk altijd toegepast worden.

Lycogel dekt veel beter dan foundation

Er zijn diverse soorten camouflage toe te passen, waarvan Dermacolor en Lycogel de meest bekende en veelzijdige zijn. Lycogel geeft een matdekking en camoufleert heel veel verschillende huidproblemen. Deze gel dekt vele malen beter dan een normale foundation, is waterbestendig en blijft uitstekend zitten. De gel herstelt bovendien de huid en werkt ook nog eens kalmerend. Bovendien werkt de gel ontstekingsremmend en biedt hij bescherming tegen UV-straling. De gel is het perfecte middel bij kleurverschil in het gezicht. Een groot voordeel is dat het goed camoufleert maar niet dik of stug aanvoelt. Zeker bij pigmentvlekken kunnen deze soorten prima toegepast worden.

Vergoeding

Camouflagetherapie wordt door bepaalde zorgverzekeraars vergoed, als aanvullende verzekering. Er zijn zelfs verzekeraars die zowel de therapie als de producten vergoeden. Wil je het zeker weten, check dan eerst je polisvoorwaarden.