A cup of green tea makes everything better…

Waar de één zweert bij een sterk kopje koffie, wordt de ander helemaal gelukkig van een grote kop dampende groene thee. “Smaken verschillen,” zou je kunnen zeggen, maar wij weten zeker dat je na het lezen van deze blog een stuk meer groene thee gaat drinken! Althans, dat hopen we.

Behalve dat het gewoon lekker is, brengt groene thee ontzettend veel voordelen met zich mee. Zowel op het gebied van huid als gezondheid, maar ook op het gebied van afslanken. Wat is het? Waar wordt het van gemaakt? Maar belangrijker nog, wat zijn die voordelen dan? Geen zorgen, vandaag beantwoorden wij al deze vragen.

Groene thee, wordt net als de meeste andere theesoorten, gemaakt van de bladeren van een plant genaamd Camellia Sinesis. In tegenstelling tot andere thee, worden de bladeren voor groene thee niet geoxideerd. Dit verklaart ook het lichte groene kleurtje ten opzichte van de (donker)bruine kleur bij “normale” thee. Omdat groene thee de minst bewerkte thee is, bevat het de meeste antioxidanten.

In Aziatische landen zoals China en India gingen ze ons eeuwen geleden al voor. Zo werd het in die landen zelfs ingezet als medicijn tegen allerlei ziektes/kwaaltjes. De meesten zijn vast wel bekend met de positieve werkingen zoals verminderde kans op hart- en vaatziekten, kanker en alzheimer, maar als huidtherapeuten zijn wij natuurlijk ook erg geïnteresseerd in wat groene thee voor de huid kan betekenen.

Voordelen van groene thee voor de huid:

• Anti Aging
    Groene thee zorgt ervoor dat het ontstaan van rimpels wordt afgeremd;
  • Ontstekingsremmend
    Door de ontstekingsremmende werking van groene thee wordt acne in het gezicht verminderd;
  • Beschermt tegen UV-schade
    Het hoge beschermingsniveau zou ook preventief werken tegen huidkanker.

Wij zijn wel overtuigd van de positieve werkingen van groene thee, jullie ook? O ja, laten we vooral ook niet vergeten dat groene thee ook erg behulpzaam is wanneer je wilt afvallen. Hopelijk hebben we je veel kunnen leren over deze theesoort. Wij schenken nog een kop dampende groene thee in. Cheers!