Poikiloderma van Civatte

Onze huid wordt veel blootgesteld aan schadelijke factoren, zoals zonlicht. Uv-straling is nou eenmaal erg slecht voor de huid. Delen van de huid die vaak zijn blootgesteld aan de zon zijn gevoeliger voor huidaandoeningen zoals Poikiloderma van Civatte. Poikiloderma betekent zoveel als ‘grillige huid’. Het ontstaat vooral in de hals bij vrouwen vanaf 40 jaar met een lichte huid, hoewel ook mannen getroffen kunnen worden.

Grillige vorm Poikiloderma van Civatte

Poikiloderma van Civatte wordt ook wel omschreven als een ‘kippenvelhuid’. Vaak is de huid dun en rood en is er ook sprake van hyperpigmentatie. Je ziet vaak een combinatie van rode en bruine vlekken in grillige vormen en een hobbelige structuur. De belangrijkste veroorzaker van deze huidaandoening is te veel blootstelling aan de zon. Wil je toch de zon in? Zonnebrandcrème met een hoge beschermingsfactor is dan noodzakelijk om je huid zoveel mogelijk te beschermen tegen Uv-straling.

Je huid is kwetsbaar voor Poikiloderma van Civatte

Helaas verdwijnt Poikiloderma van Civatte nooit vanzelf. Ga je toch onbeschermd de zon in, dan bestaat de kans dat de huidaandoening verergert. Zonneschade kan uiteindelijk leiden tot huidkanker, dus het is heel belangrijk erg voorzichtig te zijn met je huid. Bij AJ Skin Clinic zijn ervaren huidtherapeuten werkzaam. We voorzien je graag van een passend advies tijdens een huidconsult. Zo helpen we je je huid in goede en gezonde conditie te houden.

Poikiloderma van Civatte behandeling op maat

Zeker als de huid ouder wordt kan de wens ontstaan om Poikiloderma van Civatte cosmetisch te laten behandelen. Bij AJ Skin Clinic gebruiken we alleen de meest moderne lasertechnieken, waardoor een optimale behandeling van deze huidaandoening mogelijk is. Elke behandeling in onze kliniek is op maat samengesteld en past bij uw huidtype. Hierdoor is veilige en doeltreffende behandeling van Poikiloderma van Civatte mogelijk.