Hypertrichose

Hypertrichose is een vorm van overbeharing die zowel bij mannen als vrouwen voorkomt. Deze aandoening kan al in de baarmoeder ontstaan. De overmatige haargroei kan op het hele lichaam en het gezicht voorkomen. Ook op latere leeftijd kan hypertrichose ontstaan, bijvoorbeeld door het gebruik van bepaalde medicatie. Wat de oorzaak ook is, deze huidaandoening is cosmetisch vaak erg storend. Gelukkig kunt u met behandelingen bij AJ Skin Clinic de overbeharing verhelpen!

Oorzaken van hypertrichose

Net zoals bij alle andere huidaandoeningen is het erg belangrijk om de onderliggende oorzaak te achterhalen. Hoewel hypertrichose vaak erfelijk is kan ook een ziekte de boosdoener zijn. Bepaalde infectieziektes of kankersoorten kunnen op latere leeftijd voor overmatige haargroei zorgen. Ook kan een medicijn dat u gebruikt tot overbeharing leiden. In alle gevallen is het verstandig een arts hier onderzoek naar te laten doen.

Reken af met de schaamte

Kenmerkend voor hypertrichose is dat het voorkomt op plekken waar doorgaans al haargroei is. Op extra zware haargroei in deze gebieden zit u niet te wachten. Overbeharing kan een flinke belemmering beteken voor uw sociale leven. Dat dat vervelend is snappen wij bij AJ Skin Clinic heel goed. Wilt u in de zomer ook korte mouwen kunnen dragen of een duik in het zwembad nemen? Onze behandelingen kunnen u van uw schaamte afhelpen. Zo kunt ook u onbezorgd genieten van alle leuke dingen in het leven.

Effectieve behandeling

Een laserbehandeling is een goede methode om overbeharing tegen te gaan. Laserontharing in onze kliniek levert snel resultaat. Het laserlicht zorgt ervoor dat de haarzakjes definitief worden vernietigd. Haren kunnen dus niet meer terugkomen. Er zal eerst een gratis proefsessie plaatsvinden bij een van onze huidtherapeuten. De behandeling is geschikt voor vrijwel alle huidtypen. Van heel licht tot heel donker, hypertrichose hoeft voor niemand meer een belemmering te zijn.