HYPERPIGMENTATIE

Hyperpigmentatie2018-03-13T08:37:21+00:00

Hyperpigmentatie

Hyperpigmentatie: een moeilijke term maar het verschijnsel is ook wel gekend onder naam huidvlekken of pigmentstoornis. Pigment is een natuurlijke kleurstof (ook wel melanine genaamd) die uw haar, huid, en ogen kleur geeft. Daarbij beschermt het de huid tegen een teveel aan UV-straling. Het lichaam gaat meer pigment aanmaken als u lang in de zon zit om de huid te beschermen en dient eigenlijk als verdedigingsmiddel tegen UV-straling.

Hyperpigmentatie komt echter voor als dit proces uit de hand loopt en er dus te véél pigment wordt aangemaakt of door een ontsteking in de huid. Het gevolg? Het ontstaan van gekleurde, donkere plekken op de huid. Het is een vaak voorkomend symptoom bij ouderen en zwangere vrouwen.

Intakegesprek

Voorafgaand aan de behandeling vind er altijd een kosteloos intakegesprek plaats. Hierin worden uw wensen en verwachtingen besproken en krijgt u deskundig advies van de huidtherapeut. Zowel de voor- als de nadelen van een eventuele behandeling worden met u doorgenomen.

Behandeling

De meest voorkomende oorzaak van hyperpigmentatie is blootstelling aan zonlicht: dit licht zorgt immers voor de aanmaak van melanine. Deze stof kan gezien worden als een natuurlijke huidbeschermer tegen UV-straling en dat is ook de reden waarom men bruin wordt als men lang in de zon zit. Overmatige blootstelling aan natuurlijk licht verstoort de aanmaak van melanine waardoor hyperpigmentatie ontstaat. Als pigmentvlekken zich gaan ontwikkelen kunnen deze overigens nog erger worden door melasma, sproeten, ouderdomsvlekken en post-inflammatoire pigmentatie.

Een speciale vorm van hyperpigmentatie, ook wel bekend als zwangerschapsmasker of melasma, komt vaak voor bij vrouwen. De oorzaak hiervan ligt bij de productie van het vrouwelijke hormoon oestrogeen dat de aanmaak van melanine stimuleert als de huid te vaak aan zon wordt blootgesteld. Bij de behandeling van dit huidprobleem is het gebruik van Easy TCA peeling aangeraden om de huid weer egaal te maken. De bovenste huidlaag wordt vernieuwd door het aanbrengen van het product in meerdere lagen.

TCA Peeling
Prijslijst
Huidtherapeut

NU TIJDELIJK GRATIS CONSULT!

0
You can add up to 10 elements, position them left or right, change vertical position, change icon img, background color and more...