Café-au-lait-vlek

Vaak ontstaan de zogenoemde café-au-lait-vlekken al tijdens de vroege jeugd. Hoewel de naam (koffie met melk) de kleur beschrijft en vriendelijk klinkt zijn dit type vlekken vaak een bron van schaamte. Ze ontstaan omdat er meer pigment ontstaat in de huid en kunnen tot wel tientallen centimeters groot worden. Gelukkig zijn het geen kwaadaardige huidaandoeningen, maar ze zullen niet vanzelf verdwijnen. Bij cosmetische overwegingen is een behandeling van de café-au-lait-vlekken mogelijk bij AJ Skin Clinic.

Aangeboren café-au-lait-vlek

De café-au-lait-vlek zien we vaker bij een donkere huidskleur, maar ook bij een lichte huid komt deze huidaandoening bij 10% van de mensen voor. Vaak zijn ze aangeboren of ze ontstaan in de eerste levensjaren, zowel bij jongens als meisjes. Vaak groeit de vlek mee gedurende de kinderjaren en wordt dus steeds grote tot de groei van de huid stopt. Crèmes die de huidaandoening beloven te verhelpen of zelfs bleken doen niet wat ze beloven en kunnen huidschade tot gevolg hebben.

Cosmetisch storend café-au-lait-vlek

Door de bruine kleur kan het camoufleren van de café-au-lait-vlek een tijdrovende bezigheid zijn. Ze kunnen overal op de huid voorkomen en behoorlijk groot zijn. De vlekken zijn vaak rond of ovaalvormig en niet verdikt. Ze kunnen zorgen voor onzekerheid, zeker als ze op zichtbare plekken zitten. Wil jij van die schaamte af? Gelukkig is het mogelijk de café-au-lait-vlekken te behandelen.

Veilige café-au-lait-vlek laserbehandeling

Bij AJ Skin Clinic kijken we naar jouw huid en de behandeling voor een of meerdere café-au-lait-vlek zal daarom op maat worden samengesteld. De laser vernietigt het ongewenste pigment waardoor de café-au-lait-vlek na meerdere behandelingen niet meer zichtbaar zal zijn. De laser werkt alleen op het pigment en zal dus geen schade op de omliggende huid veroorzaken. Je kunt bij AJ Skin Clinic dus terecht voor een veilige behandeling tegen de ongewenste café-au-lait-vlek.